Historisk Adressa-samarbeid

Mediehuset inn overalt og først ute

3 måneder siden

Et etterlengtet samarbeid mellom Adresseavisen og Knytte er et faktum. Og når det endelig Knyttes bånd slår mediehuset like så godt til med full satsing, både i Knytte Bedriftsnettverk og Knytte Aktiv.

Vi blir med i alle avdelinger fordi vi har stor tro på måten Knytte drives på. 

Øyvind Johansen, Adresseavisen

Mediehuset går inn som medlem i samtlige av Knyttes bedriftsnettverk; representert med Adresseavisen i Trondheim, Avisa Sør-Trøndelag i Orkland og Bladet i Værnesregionen.

For Knyttes medlemmer betyr det at vi tilbyr de muligheten til å få en lokal sparringspartner uavhengig av hvor de befinner seg, sier Mette-Line Gynnild I Adresseavisen.

Mette-Line er strategisk rådgiver og danner sammen med Art Director Julia Lindseth duoen som skal delta i Knyttesammenheng fremover.

Vi er alltid på utkikk etter å knytte nye relasjoner som kan berike oss – både sosialt og faglig. Samtidig ønsker vi å komme tettere på næringslivet i regionen for å se om det er muligheter for å få til gode samarbeid. Vi gleder oss stort til å bli en del av Knytte-fellesskapet!

Mer enn nyheter

De to er en del av Adressas markedsavdeling. En avdeling de selv beskriver som en humørfylt gjeng som elsker å skape resultater gjennom innsikt, strategi og gode medievalg. 

Kort oppsummert er jeg den strategiske rådgiveren – med kreativt hode, mens Julia er Art Director og et visuelt unikum. Var ikke det en fin beskrivelse, smiler Mette Line. 

4 3 Markedsavd Adressa
Markedsavdelingen: fra venstre salgsdirektør Øyvind, Julia, Mette-Line og grafisk designer Øystein, som er både nybakt pappa og linselusa som elsker å snike seg med «der det skjer» på Adressa-huset.

I Adresseavisen jobber det over 200 mennesker som til sammen utgjør det største kommunikasjonsfaglige miljøet i Trøndelag. I tillegg til å være den viktigste arenaen for nyheter i Midt-Norge, har de også et eget markedsføringsbyrå, Studio, som jobber med strategisk rådgiving og merkevarebygging. Som kunde får man tilgang til et stort fagmiljø med bred kompetanse, og de har lang erfaring i å lage innhold som både engasjerer og konverterer. 

Først ute med Aktiv

Samtidig som Adresseavisen satser for fullt i bedriftsnettverket ble de også første aktør til å prøve Knyttes nye konsept Aktiv. 

Der Knytte Bedriftsnettverks ambisjon er å knytte bedrifter sammen, er målsetningen med Aktiv å knytte bedriften sammen. Ambisjonen er å skreddersy aktivitetspakker for enkeltbedriften, der man tar med seg de ansatte ut i spennende og engasjerende aktiviteter utenfor arbeidsplassen. Målet er enkelt: økt trivsel på jobben, styrke de interne relasjonene og tilføre energi til de ansatte. 

I retur får arbeidsgiver mer produktive ansatte og økt lønnsomhet på bunnlinja, sier Anne Berit Sørensen, Prosjektleder for Knytte Aktiv.

Vi har tilgang til en stor aktivitetsbase gjennom våre medlemmer, som gjør at vi kan skreddersy en aktivitetspakke for hver enkelt bedrift. Om man ønsker to eller fem aktiviteter gjennom året, om man er 10 eller 100 ansatte, om man ønsker det meget enkelt eller mer kreativt; vi fikser alt. Fellesnevneren i alle Aktiv-aktiviteter er fokus på folkehelsa og at man kommer seg ut i litt fysisk aktivitet, som alltid skal være morsomt og lavterskel.

Og nettopp det er kanskje hovedpoenget med å benytte Knytte Aktiv. Alle arbeidsgivere ønsker fornøyde og motiverte ansatte, og kjenner nok på behovet/forventningen for å treffes sosialt utenfor arbeidsplassen. Men så var det det med å bruke tid på å planlegge og organisere dette…

Sett det bort til oss, så får dere gjennomført det. Og gjennomført det bra! Uten at det trenger å koste mye. Mest sannsynligvis vil det lønne seg sammenlignet med den tida man uansett måtte lagt ned internt, og ikke minst med tanke på det man vil få ut av det.

Et årshjul med aktiviteter er helt sikkert nyttig, for da tvinger man seg selv til å planlegge fremover i tid. Og får det gjennomført!

Øyvind Johansen

Adresseavisen ga Knytte Aktiv oppgaven med å planlegge og organisere ledersamling i oktober. Turen gikk til Teveltunet utenfor Meråker, for en todagers samling med skreddersydd innhold. 

Vi har fra i høst en felles kommersiell ledergruppe mellom våre 15 mediehus i Midt-Norge. For å samle oss på en god måte fra start, så likte vi svært godt Anne Berit sine tanker rundt hvordan de ønsket å løse dette gjennom aktivitet, forklarer salgsdirektør Øyvind.

Han peker på at konkurransen blant tilbydere av teambuildings-aktiviteter er stor, og at tilliten til Knytte var avgjørende. Tryggheten på at samlingen skulle bli godt organisert og lagt til rette for alle i gruppa. 

Alle har godt av å kjenne på komfortsonen, men alle skal også kunne føle mestring. Da blir det moro, og her synes vi dere i Knytte er gode.

Vi hadde to utrolig fine dager på Tevletunet. Fantastisk mat, fine omgivelser og godt lagt til rette for både faglig, lek og moro. Man har jo gjerne et par dager til rådighet, og da er det avgjørende med god logistikk rundt oppholdet. Og det fikk vi definitivt! 

Også er kanskje det store spørsmålet hva som er mest kostnadseffektivt; å planlegge og gjennomføre teambuildingaktiviteter selv, eller å la Aktiv ta jobben?

Det er vel i utgangspunktet kostnadsbesparende å arrangere selv… hvis man ikke tar hensyn til at tid også er verdifull kapital, reflekterer Johansen. Det tar tid til å planlegge i forkant, og så må man organisere under samlinga i stedet for å kunne være med selv. For oss var det et viktig premiss at alle skulle delta på alle aktivitetene på samlinga, og derfor var det fint å la Anne Berit knytte sammen samlinga på vegne av oss.

Øyvind legger til at det er aktuelt å se på en mer langsiktig løsning, der Knytte legger opp et årshjul med aktiviteter for Adresseavisen. Og at han gleder seg veldig til å delta på aktivitetene i bedriftsnettverket fremover.

Vi opplever Knytte som et veldig nedpå og jovialt nettverk der man har mest fokus på menneskene. Og det er så riktig, for mennesker som trives med hverandre handler av hverandre. Vi er jo med i nettverk av en grunn, og det synes vi Bjørn (daglig leder i Knytte) er flink til å minne oss på.

Vi i Adresseavisen gleder oss stort til et nytt Knytte-år i 2024!

DEL SAKEN